TV-dashboards
Delen

TV-dashboards

/ data-analyse

Met een TV-dashboard ontvangt u real-time updates over de belangrijkste statistieken binnen uw bedrijf. Hierdoor bent u sneller geïnformeerd, en kan u dus ook sneller handelen.

tv_dash_example2-1

Waarom investeren in TV-dashboards een goed idee is

We kunnen wel een tiental redenen bedenken waarom u, uw personeel en bijgevolg ook uw bedrijf voordeel kan halen uit het real-time zichtbaar maken van KPI's via een TV-dashboard. We geven u alvast de 3 belangrijkste:

1. Data-driven beslissingen

Data liegt niet. Uw beslissingen zullen dus gebaseerd zijn op feiten, en minder op buikgevoel. Elke beslissing die genomen wordt, en al het harde werk dat geleverd wordt zal duidelijk zichtbaar zijn in de weergegeven statistieken. Bijgevolg houdt u iedereen gefocust en bevordert u het nemen van de juiste beslissingen in functie van de vooropgestelde doelstellingen.

2. Reageer sneller en efficiënter

Dat u dankzij real-time data sneller kan reageren spreekt voor zich. Men moet niet langer wachten op periodieke, vaak maandelijkse prestatiebesprekingen. Teams kunnen reageren op voorvallen of prestatieverminderingen op het moment dat ze zich voordoen, en dus niet achteraf wanneer het kwaad vaak al geschied is.

Om de aandacht sneller te trekken, kunnen TV-dashboards ook voorzien worden van animaties of geluiden die worden afgespeeld onder bepaalde condities. Ook via push-notificaties, sms of per mail kan er in real-time geïnformeerd worden.

3. Iedereen op dezelfde pagina

Door het delen van een aantal belangrijke bedrijfsstatistieken, kan u de transparantie binnen uw bedrijf drastisch vergroten. Wanneer zowel het management, als het personeel en leidinggevenden zicht hebben op dezelfde bedrijfsstatistieken, dan kan het hele bedrijf prioriteiten stellen en werken in functie van dezelfde vooropgestelde doelen.

Het is ook een geweldige manier om successen te visualiseren en de impact te tonen van al het harde werk ten opzichte van het grotere geheel, met name de belangrijkste bedrijfsdoelstellingen.

Voor ieder wat wils

Elke afdeling heeft zowat zijn eigen focus, en dus ook zijn eigen KPI's (Key Performance Indicators). Het is dan ook mogelijk de inhoud van elk TV-dashboard af te stemmen op de afdeling waar ze zal worden gebruikt. Customer service kan hierdoor bijvoorbeeld zicht krijgen op het aantal servicedossiers, terwijl marketing zicht kan krijgen op de prestaties van alle marketingcampagnes en verkoopprestaties.

Of misschien wilt u de onderlinge strijd tussen verkopers wel een boost geven? Dan kan u bijvoorbeeld een top 5 van beste verkopers projecteren op een TV-dashboard.

Elk TV-dashboard kan trouwens over meerdere dashboards beschikken. Deze dashboards kunnen dan rouleren volgens een bepaald tijdsinterval, of kunnen aan de hand van input (bv: muis, toetsenbord of andere inputdevices) naar voor gebracht worden.

Ja hoor, u kan dus ook perfect prestatiebesprekingen houden met behulp van een TV-dashboard!

Overtuigd? Of misschien nog niet helemaal?

In beide gevallen komen we graag de werking van een TV-dashboard bij u vrijblijvend demonstreren. Maak een afspraak via onze website, via e-mail of bel ons op 03/808.42.82.